Kapat
Giriş Yap
GAU Network etki alanından hesabınızda oturum açın.
Kaydınız yok mu? Şimdi Kaydolun !
Giriş Yap :  
Kullanıcı Adı : Kullanıcı adımı unuttum
Şifre : Şifremi Unuttum
Üye değil misiniz? Şimdi kaydolun!
Kullancı Adı : GAU Web Mail  
Adım Soyadım :
E-Mail Adresim :
Kayıt Ol : GAU Web Mail  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Kayıt Ol : GAU Öğenci Mail  
Öğrenci Numaranız :
Adınız Soyadınız :
Kayıt Ol : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Kullanıcı Adı : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Şifre : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :
Kullanıcı Adı : GAU Kütüphane  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :
Kayıt Ol : GAU Kütüphane  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :

DRAMA VE OYUNCULUK BÖLÜMÜ



HOŞGELDİNİZ



BÖLÜM BAŞKANININ MESAJI

 

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin giderek canlanan, gelişen eğitim ve kültür hayatında üniversiteler ayrı bir yer tutuyor. Ülkenin ilk yüksek öğrenim kurumu olan Girne Amerikan Üniversitesi, ülkenin kültür ve sanat alanında üstlendiği sorumlulukla, altı yılda köklü bir yer edinmeyi başaran Sahne Sanatları Yüksekokulu Dans Bölümü’nün yanı sıra, 2013-2014 eğitim öğretim yılına Drama ve Oyunculuk Bölümü’nde de eğitime başlayarak “merhaba” dedi.  Sahne sanatları içinde  köklü bir geçmişe sahip olan Tiyatro sanatı eğitimi, ayrıntılı ve titiz bir çalışma sonucunda, altyapısı büyük bir dikkat ve özenle hazırlanarak okul bünyesine alındı. Bu alanda dünyanın önde gelen üniversitelerinin ders programları baz alınarak çağdaş,  üniversitemizin ve ülkemizin koşullarına yanıt veren ama en önemlisi günümüz sanatının hızlı gelişmeleriyle uyumlu bir eğitim sistemi tasarlandı. Bölümümüz öğrencileri, dört yıllık lisans öğrenimi sırasında bir yandan tiyatronun klasik ve temel prensiplerini öğrenirken diğer yandan da oyunculuk mesleği açısından çok önemli olan kişisel becerilerini geliştirme şansı buluyorlar. Oldukça yoğun olan bu eğitim programındaki hedefimiz, temel oyunculuk ve sahne derslerinin yanısıra şan, dans ve hareket konularında modern yöntemleri, uygulamaya ağırlık vererek öğrencilerimizle paylaşmak. Deneyimli akademik kadromuzla, öğrencilerimizin kişisel yetenek ve becerilerini, oyunculuk mesleğinin gerekleri ile harmanlayarak geliştirmek başlıca gayemiz. Şan, müzik, modern ve klasik dans ya da fiziksel tiyatro gibi  yan dallarla oyunculuklarını çağdaş düzeye taşıyan öğrencilerimiz, ayrıca modern oyunculuk yöntemlerine ilişkin özel konulardaki seçmeli derslerle günümüzün performansa dayalı tiyatro sanatına donanımlı bir şekilde hazırlanma fırsatı yakalıyor. Oldukça nezih ve geniş imkanlara sahip okulumuzun, modern stüdyoları, spor kompleksleri, okuma ve dinlenme salonları ile öğrencilerimize seçkin bir ortamda ayrıcalıklı bir eğitim aldıklarını hissettiriyor. Yerleşkemizin yer aldığı ortam, temiz havası, sakin atmosferi ve kolay ulaşım olanakları ile oldukça yorucu olan oyunculuk eğitimini keyifli bir uğraşa dönüştürüyor. Öğrencilerimizi çağdaş bir eğitim kalitesiyle yetiştirmek ve geleceğin sanatını güvence altına almak bizlere haklı bir gurur, çalışma şevki ve öğretme azmi aşılıyor.



EĞİTİM AMAÇLARI

 

Sanatın toplumsal ve evrensel kimliği, sanat eğitiminin dinamik bir yapıda toplumla ve uluslarası sanat çevreleriyle bütünleşmesini gereksindirir. Bu bağlamda, ülkemizde nitelikli sanat beğenisini geliştirmek, toplumumuzun sanat yaşamına ve dünya sanat ortamına aktif bir biçimde katılmak, katkıda bulunmak bölümün ana hedefleri arasındadır. Drama ve Oyunculuk Bölümü sanat yoluyla dünyayı yorumlayarak, ulusal çizgiden hareketle evrensel çizgiyi yakalayan ve toplumsal beğeniyi yükseltmeyi hedefleyen sanatçılar yetiştirmeyi amaçlar. Eğitimdeki hedefi; üst düzeyde yaratıcı, yorumcu, eğitimci ve araştırmacı sanatçılar yetiştirmek, bu yolla ülkemizin tiyatro yaşantısına yön ve düzen verilmesine katkıda bulunmaktır. Dört yıllık program, bir profesyonel oyuncuda olması fark yaratacak olan bazı özelliklerin kazandırılması ve bu programdan mezun olan oyunculara hem yurt içinde hem uluslararası ölçekte saygın bir kariyer yapabilme olanağının sağlanması için tasarlanmıştır. Klasik oyunculuk eğitimi yanısıra, dans, müzik, şarkı söyleme gibi diğer disiplinlerin eğitimini de barındırdığından günümüz performans sanatı anlayışı çerçevesinde artistik ve teknik bilgi açısından en üst seviyede performans sanatçıları yetiştirmeyi hedefler. Bu bakımdan çoğu akademik oyunculuk eğitimi veren programlardan çok daha kapsamlı bir yapı oluşturmaktadır.



DRAMA VE OYUNCULUK BÖLÜMÜ DERS LİSTESİ

 

BİRİNCİ YIL

I. YARIYIL


KODU

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

EFL 101

İngilizce ve Kompozisyon I

3

-

3

3

THE 103

Ses Konuşma I

1

2

2

2

THE 105

Solfej I

1

2

2

2

THE 107

Şan I

1

2

2

2

THE 111

Dans I

-

2

1

1

THE 113

TiyatroTarihi I: AntikYunan-Rönesans

3

-

3

3

THE 115

Dramaturgi: MetinAnalizi I

3

-

3

3

THE 117

Sahne Bilgisi I

2

2

3

4

THE 119

Temel Oyunculuk I

1

2

2

3

THE 121

Role Hazırlık I

-

2

1

2

THE 123

Doğaçlama I

1

2

2

2

THE 125

Hareket I

2

-

2

2

THE 127

Eskrim I

-

2

1

1

NH 001

TC InkılapTarihi I

NC

-

-

-

TOPLAM

 

18

18

27

30

 

 

















II. YARIYIL


KODU

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

EFL 102

İngilizce ve Kompozisyon II

3

-

3

3

THE 104

Ses Konuşma II

1

2

2

2

THE 106

Solfej II

1

2

2

2

THE 108

Şan II

1

2

2

2

THE 112

Dans II

-

2

1

1

THE 114

Tiyatro Tarihi II: Rönesans- 20. Yüzyıl

3

-

3

3

THE 116

Dramaturgi: MetinAnalizi II

3

-

3

3

THE 118

Sahne Bilgisi II

2

2

3

4

THE 120

Temel Oyunculuk II

1

2

2

3

THE 122

Role Hazırlık II

-

2

1

2

THE 124

Doğaçlama II

1

2

2

2

THE 126

Hareket II

2

-

2

2

THE 128

Eskrim II

-

2

1

1

NH 002

TC İnkılapTarihi II

NC

-

-

-

TOPLAM

 

18

18

27

30

 

 

 

İKİNCİ YIL

III. YARIYIL

 

KODU

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

THE 203

Ses Konuşma III

1

2

2

3

THE 205

Solfej III

1

2

2

2

THE 207

Şan III

1

2

2

2

THE 211

Dans III

-

2

1

1

THE 213

Tiyatro Tarihi III: 20. Yüzyıl

3

-

3

3

THE 215

Dramaturgi: Metin Analizi III

3

-

3

3

THE 219

Temel Oyunculuk III

1

2

2

4

THE 221

Role Hazırlık III

1

2

2

4

THE 223

Doğaçlama III

1

2

2

4

THE 225

Hareket III

2

-

2

3

THE 227

Eskrim III

-

2

1

1

TURK 001

Turkçe I

NC

-

-

-

TOPLAM

 

14

16

22

30

 

 

IV. YARIYIL

 

KODU

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

THE 204

Ses Konuşma IV

1

2

2

3

THE 208

Şan IV

1

2

2

2

THE 212

Dans IV

1

2

2

3

THE 214

Tiyatro Tarihi IV: 20. Yüzyıl

3

-

3

3

THE 216

Dramaturgi: Metin Analizi IV

3

-

3

3

THE 220

Temel Oyunculuk IV

1

2

2

4

THE 222

Role Hazırlık IV

1

2

2

4

THE 224

Doğaçlama IV

1

2

2

4

THE 226

Hareket IV

2

-

2

3

THE 228

Eskrim IV

-

2

1

1

TURK 002

Turkçe II

NC

-

-

-

TOPLAM

 

14

14

21

30

 

 


ÜÇÜNCÜ YIL

V. YARIYIL

 

KODU

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

THE 303

Ses Konuşma V

1

2

2

3

THE 307

Şan V

1

2

2

2

THE 311

Dans V

1

2

2

3

THE 315

Dramaturgi: Metin Analizi V

3

-

3

3

THE 319

Temel Oyunculuk V

1

2

2

4

XXXXXX

Seçmeli I

1

2

2

3

THE 323

Proje I

4

8

8

12

TOPLAM

 

12

18

21

30

 

 

VI. YARIYIL

 

KODU

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

THE 304

Ses Konuşma VI

1

2

2

3

THE 308

Şan VI

1

2

2

2

THE 312

Dans VI

1

2

2

3

THE 316

Dramaturgi: MetinAnalizi VI

3

-

3

3

THE 320

Temel Oyunculuk VI

1

2

2

4

XXXXXX

Seçmeli II

1

2

2

3

THE 324

Proje II

4

8

8

12

TOPLAM

 

12

18

21

30

 

 


DÖRDÜNCÜ YIL           

VII. YARIYIL

 

KODU

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

THE 413

Türk Tiyatro Tarihi

3

-

3

5

XXXXXX

Seçmeli III

1

2

2

3

THE 423

Proje III

4

10

9

18

THE 427

Oyunculuk Biçemleri I

1

2

2

4

 

 

 

 

 

 

TOPLAM

 

9

14

16

30

             

 

           

VIII. YARIYIL

 

KODU

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

XXXXXX

Seçmeli IV

1

2

2

3

THE 424

Proje IV

4

10

9

20

XXXXXX

Seçmeli V

1

2

2

3

THE 428

Oyunculuk Biçemleri II

1

2

2

4

 

 

 

 

 

 

TOPLAM

 

7

16

15

30

             

 

 

Seçmeli Dersler:

SEÇMELİ I

SEÇMELİ II

THE321 Piyano I

THE322 Piyano II

THE325 Dramatik Yazarlık I

THE326 Dramatik Yazarlık II

THE327 Çocuk Tiyatrosu

THE330 Commedia dell’ Arte

 

SEÇMELİ III

SEÇMELİ IV / V

THE421 Reji I

THE422 Reji II

THE429 Müzikal I

THE430 Müzikal II

THE431 Psikolojiye Giriş

THE432 Brecht

THE435 Yaratıcı Drama I

THE436 Yaratıcı Drama II

THE 441 Performansta Medya Kullanımı 

THE434 Gitar

 

Toplam Kredi Sayısı: 170

Kısaltmalar: T= Haftalık Teorik Ders Saati; U= Haftalık Uygulama Ders Saati; K= Dersin Kredisi; AKTS= Avrupa Kredi Transfer Sistemi’ne Göre Dersin Kredisi

 



DERS İÇERİKLERİ

 

EFL 101/102 İngilizce ve KompozisyonI/II (3-0)3

 

Bu derstemeldüzeydeİngilizcedilbilgisiilebirlikteokuma- anlama, yazma, dinleme-anlamavekonuşmabecerilerininöğretiminiiçerir. Öğrencilerin temel düzeyde İngilizce dil becerilerini geliştirmesi hedeflenir. Bir yıl boyunca, gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanabilme, dinleme ve okuma metinlerinde geçen pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme, pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kullanabilme, sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme yetisi kazandırılır. Ayrıca, öğrencilerin sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konularla ilgili iletişim kurabilme, kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme, çeşitli konularda basit anlamda paragraf yazma becerileri geliştirilir.

 

THE 119/120 Temel Oyunculuk I/II (1-2)2

 

I: Oyuncu adaylarına sahne üzerinde bedenleri, sesleri ve imgelem güçlerini tanımaları öğretilir. Beden, ses, konsantrasyon, duyumsal algı ve imgesel güç egzersizlerle geliştirilir. Öğrenci hayal gücü dağarcığını geliştirir. Hayal gücüne dayanan davranışlarıyla birlikte rol arkadaşının davranışlarını da algılamayı öğrenir. İnsanları iyi gözleme, değişik olaylara birden dikkati toplayabilme, zengin ve gerçeklerden kopmayan bir hayal gücüne sahip olabilme, bazı nesneleri somut olarak kafada canlandırabilme ve rol arkadaşına açık olabilme becerilerini geliştirir. Oyunculuk içgüdülerini uyandırmayı ve bir olayı canlandırmayı sağlayacak yöntemleri edinir.

 

II:Bu derste oyuncu adaylarına sahne üzerinde bedenleri, sesleri ve imgelem güçlerini tanımalarının pekiştirilmesi ile duyularının geliştirilmesi; karakter özelliklerinin belirlenmesi ve role hazırlık yöntemlerinin öğretilmesi hedeflenir. Öğrencinin alıştırmalarla geliştirdiği beden, imgelem ve duyularının model oyunlarla role hazırlanması sağlanır. Rolün temel özelliklerinin saptanması, yaratıcı hayal gücü ile sahnedeki sözlü olayı somutlaştırmanın yolları öğretilir. Aday, rol arkadaşıyla, kendinden bağımsız hayal gücüyle durum tanımlaması yapmayı, rol yaratma sürecinde ne gibi yöntemler izlemesi gerektiğini, metinden rol kişilerinin karakterlerinin davranış biçimlerinin nedenlerini bulmayı öğrenir.

 

THE 103/104/203/204/303/304 Ses Konuşma  I/II/III/IV/V/VI (1-2)2

 

I/II: Bu dersin esas odak konuları ses, insan sesleri, tanım ve kullanımları, nefes/diyafram, diyafram teknikleridir.Oyuncu adayı ses ve nefesi öğrenip, sahnede bir karakteri oynarken gerekli olan yeteneğinin yanı sıra, sesini ve nefesini nasıl kontrollü kullanacağı ve bunu nasıl koruyup, geliştireceğiyle ilgili olarak sağlam bir alt yapıya sahip olur.Sesinin renk ve yapısı, diyafram ve nefes teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. Sesini vücuduyla birleştirebilmeyi ve sahneye taşıyıp kontrol edebilme bilincini kazanır.İnsan ses ve çeşitlerini bilinenden daha kapsamlı olarak daha bilimsel bir çerçevede tanıma ve kullanma yetisine sahip olur.

Konuşma ve ses organlarının anatomik olarak incelenmesi, Türk dilindeki phoneme ve allophoneların özelliklerinin kavranması, konuşma ve vurgulama hatalarının egzersizlerle düzeltilmesi, bu dersin ilerleyen safhalarını oluşturur. Şiirler, monologlar ve tiyatro metinleri üzerinde çalışmalar yapılır. Önce teorik açıklamalar, sonra bire bir pratik çalışmalar gerçekleştirilir.Temel amaç, Türk dilinde kullanılan bütün vokal ve konsonların nasıl ve hangi ses organında, ne tür hareketlerle oluştuğunu incelemek, söz konusu sesbirimleri, türlerini inceleyip araştırmak ve sahne üzerinde öğrencilere doğru, temiz ve ifade zenginliği içeren bir telaffuz kazandırmaktır.Adaylar, temiz bir artikülasyon, vurgulama ve entonasyon hakkında bilgi sahibi olurlar. Sahne üzerinde tiyatro metinlerinin ve şiirlerin doğru tonlanması ile birlikte doğru ifadelendirme becerisi kazanırlar. Sahne üzerinde doğal seslerini ve duygularını ustaca aktarma yetkinliğine sahip olurlar.

 

III/IV: Diksiyon, ses,nefes, diyafram,diyafram teknikleri,vurgu,ulama,boğumlama,ünlü ve ünsüz kullanımları ve özellikleri,noktalama işaretleri ve diksiyondaki önemi başlıca konulardır.Amaç, konuşma sanatı tekniğinin ve kurallarının öğretilip, oyuncu adayına kendi sesini ve konuşma enstrümanını nasıl kullanacağı konusunda gerekli alt yapıyı kazandırmaktır.Adaylar, diksiyon kurallarını öğrenip, oyuncu olabilmeleri için gerekli olan disiplinli bir çalışma metodu öğrenir ve uygularlar. Duygu ve düşüncelerin söze dönüşebilmesi için konuşmaya biçim verme becerisi kazanırlar. Türkçenin yazı ve okuma dilindeki önemli unsurlarını öğrenip, Türkçenin kullanımında yetkinlik kazanırlar. Söz söylerken, duygu ve düşünceleri doğru, üslubuna uygun olarak anlatmak için sesin uyumu, söylenişi, sözcük hecelerinin uzunluğu ve vurguları bakımından uygulama becerisi kazanırlar.

 

V/VI: Yine ana odaklar diksiyon, entonasyon, ses,nefes, diyafram, vurgu,ulama,boğumlama,ünlü ve ünsüz kullanımları ve noktalama işaretleridir. Seçilen oyunlardan konuşma ve ifadeye odaklanarak sahneler çalışılır. Bu süreç, adayların Türkçe’yi doğru, düzgün, anlaşılır ve anlatılır konuşabilme yetisine sahip olmalarıne ve mezuniyet oyunlarını çıkartma aşamasında, ses ve nefes kusurlarını gidererek, sahnede daha güvenli olma yetisine sahip olmalarına yardımcı olur.

 

THE 105/106/205 SolfejI/II/III (1-2)2

 

Bu ders,temel müzik kurallarını ve solfej okumayı içerir.Adaylar,temel solfej becerisini kazanırlar.Müzik yazısına ilişkin temel öğeler hakkında bilgi sahibi olurlar. Basit tartımlar ve bu tartımlardan oluşturulmuş basit kalıpları Fransız hece adlandırma sistemi ile okurlar. (Birlik, ikilik, dörtlük, sekizlik, onaltılık ve dörtlük içindeki temel bölünmeler). Basit ölçülerden 2/4, 3/4 ve 4/4lük ölçüleri tanırlar. Temel hız ve gürlük terimlerinin anlamlarını söylerler. Kısa ve basit yapıdan oluşan solfej parçalarını okurlar. Okudukları parçaların biçimsel yapısına ilişkin çok genel çözümlemeler yaparlar. (Ölçü sayısı, hız, tartımsal/ezgisel yapı vb.).Seviyelerinin altındaki kısa ve basit yapıda solfej parçalarını, önce tartım heceleriyle ardından da solfej yaparak deşifre etmeye teşvik edilirler. Okudukları tartım/sofej parçalarının seviyesinin altında yapılardan oluşturulmuş kalıplar aracılığıyla basit dikte/duyma denemeleri yaparlar. (Çalınan kalıp hangisidir? vb.).

 

İlerledikçe, seviyelerine uygun tartım alıştırmalarını okurlar, bedenlerini bir çalgı gibi kullanarak çalarlar. (Alkış, diz/ayak vurma, anlamlı anlamsız hecelerle ses çıkarma vb.). Öğrenilmiş olan tartım kalıplarından oluşan daha uzun parçaları okurlar. Basit ölçülerden 2/4, 3/4 ve 4/4lük ölçülerde yazılmış olan solfej parçalarını okuma becerisi kazanırlar. Seviyelerine uygun solfej alıştırma ve parçalarını, öğrendikleri hız ve gürlük terimlerine uygun bir şekilde okurlar.Okudukları parçaların biçimsel yapısına ilişkin genel çözümlemeler yaparlar. (Teknik zorluk çıkarabilecek ölçüler, ezgisel atlamalar, farklılıklar, tartımsal zorluklar vb.).

 

THE 107/108/207/208/307/308 ŞanI/ II/III/IV/V/VI (1-2)2

 

Şan dersi, ses-nefes teknikleri ve repertuvar bilgisinin yanı sıra şarkı söylemede teknik bilgiyi yaratıcı yorumla birleştiren alıştırmalar da içerir.Amaç, öğrenciye tiyatro sahnesi üzerinde sesini kullanabilme becerisini kazandırmak; sesi ve nefesi doğru kullanmak için gereken temel başlangıç tekniklerini uygulayabilmesini sağlamak; evrensel ve geleneksel tiyatral şarkı söyleme bilgisine ve donanımına sahip olabilmesini sağlamaktır. Adaylar, sesi ve nefesi doğru kullanma teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Değişik müzikal dönemlere ait şarkı söyleme becerisi kazanırlar. Değişik dönemlere ait oyunların ve yazarların ekollerine uygun ses tekniğine göre tonlama, karakteristik ses çıkartma becerisini kazanırlar. Tiyatro oyunculuğuna dair edindikleri temel bilgi ve teknikleri değerlendirebilme ve ses ile birleştirme yetkinliği kazanırlar.Seçilen müzikal eserlerde öğrencinin bireysel gelişme yönüne, hızına ve seviyesine göre öğretim elemanı tarafından uygun görülen ses metotları, liedler, operetler çalışılır. İlerleyen dönemlerde, koreograf eşliğinde müzikal parçalarının çalışılması ve sahnelenmesi de yer almaktadır.

 

THE 125/126/225/226 Hareket  I/II/III/IV (2-0)2

 

I/II: Bu dersin amacı, beden dili ile ilgili bilgiler vererek oyuncu adayının insanların duygu ve düşüncelerini anlamasını kolaylaştırmak, kurgulanmış durumlar karşısında davranış geliştirirken rol arkadaşları ve seyirciyle hedeflenen iletişimi doğru bir şekilde kurmasını sağlamaktır.Hareketsiz beden, bedenler arası ilişki analizleri yapılır. İnsan algısını yönlendiren olguları inceleyerek (duruş, postur, mesafe, pozisyon, cinsiyet, seviye, yön, mekan, zaman vb.) oyuncu adayının durumu, atmosferi yaratırken doğru tercihlere yönelmesi sağlanır. Baskın ve resesif duruşlar üzerinde egzersizler yapılır. Mesafe derecelerinin bedenleri anlamlandırmadaki gücü üzerinde analizler yapılır.Beden dilinin yorumlanmasında kültürel farklılıklara değinilir.

 

III/IV: Hareket eden beden ve bedenler arası ilişkiye odaklanılır. Önce edinilmiş bilginin üzerine hareket ve ifade üzerine daha bütüncül bir analiz inşa edilir. Durum-Amaç-Zamanlama ve hareket arasındaki ilişki derinlemesine irdelenir.  Fiziksel egzersizler yapılır. Hareketin dinamikleri (ritim, tempo, yön, güç, vb.) tek tek ele alınır. İfadeyle ilişkilendirilir. Oyunlardan seçilen sahneler analiz edilerek hareket kompozisyonu çıkarılır. Doğru doz ve zamanlamayla yapılan fiziksel eylemin duygu ve ifadeye olan etkisi gözlemlenir. 

 

THE 111/112 Dans I/II (0-2)1

 

Bu derste, kas dokusunu güçlendiren, canlılığı ve özgüveni yükselten fiziksel çalışmalar yapılır. Yerçekimi ile dengeli ilişki kurma ve kendi bedeninde ve diğerlerinde olan bedensel farklılıkları tanımlama, anlatımda kafa, boyun, göğüs merkezlerinin ayırt edilmesi öğretilir.Modern dans tekniğiyle, adayın belli bir esneklik seviyesine ulaşması, hareket dizilimlerini algılaması-kavraması- uygulaması, sahne üzerinde estetik bir duruş kazanması ve koreografik düzenlemeleri uygulama becerisini geliştirmesi hedeflenir.Adaylar vücut dengesi üzerine bilgi sahibi olurlar. Belirli bir esneklik seviyesi kazanırlar. Müzikle uyumlu dans etme becerisi kazanırlar. Hareketleri analiz ederler, bedenlerine uygularlar. Vücut koordinasyonlarını geliştirirler. Karmaşık hareket dizilimlerini çözerler ve belirli bir artistik düzeyde icra ederler.

 

THE 113/114/213/214 TiyatroTarihi I/II/III/IV (3-0)3

 

Bu ders kronolojik bir yapıda, tiyatronun doğuşundaki ritüellerden itibaren günümüze kadar Antik Yunan, Roma, Ortaçağ, Rönesans, Klasisizm,Romatizm, Realizm, Epik,Absürd ve Varoluşçu düşünceye kadar izlenen gelişimdeki siyasi yapı, ekonomik ve sosyal durum, kültürel değişimler ve nedenleri, dönemi içinde yetişmiş önemli yazar ve eserleri inceler.Amaç, insanlığın varoluşundan günümüze, tiyatro düşüncesinin tarihsel gelişimi içindeki dönemlerin ekonomik, siyasal, kültürel ve sanatsal özelliklerini inceleyerek ve dönemler içinde önemli yazarları ve eserlerini tanıyarak adayların temel tiyatro kavramları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.Adaylar, tiyatronun tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olurlar, Antik Yunan dan günümüze her dönemi, dönemin önemli yazar ve eserlerini tanırlar ve tiyatronun temel ve alt türleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Ayrıca, tiyatro sanat alanında öğrendikleri kuramsal bilgiyi kendi meslekleri ile bağdaştırma ve yorumlama yetisi kazanırlar. Tiyatro tarihinde edindikleri bilgi, sanatlarının üst seviyelere taşınmasını ve gelişmesini sağlar. Tiyatro tarihi inter disipliner ilişkilerin kurulması ve kullanılmasına yardımcı olur. Bu da adayların disiplinler arası estetik farkındalığa sahip olumalarına yardımcı olur.

 

THE 115/116/215/216/315/316 Dramaturgi: Metin Analizi I/II/III/IV/V/VI (3-0)3

 

Dönem dönem dramatik literatür özellikleri ve yazarlar; dönem özelliklerine göre metin inceleme ve dramaturgi yöntemleri; metin ile sahne uygulaması arasında dramaturgi ve yorum alanı; örnek oyunlar üzerinde inceleme bu dersin ana bölümlerini oluşturur. Tiyatro teorisi ve oyun inceleme temel bilgisi paralelinde dramatik literatürden seçilen yapıtların dramaturjik değerlerinin metin üzerinde incelenmesi; metnin sahneye uygulanışında, sahne göstergelerinin oluşturulmasında ve rol yorumlarında dramaturji objektifleri öğretilir. Adaylar, her dönemin düşüncesi bağlamında oyun yazarları ve dramaturgi konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olurlar. Oyun metinlerini tanırlar, inceleme yöntemlerini öğrenirler. Dönemlerin oyun türlerini, yazarlık üsluplarını, dramaturgisini ve sahne uygulamalarını karşılaştırma becerisi kazanırlar. Oyun metninin sahneye uygulanışında dramaturgi objektiflerini kullanarak sahne göstergelerini tanıma, oluşturma ve rol yorumu becerisi kazanırlar. Bir oyun uygulamasında dramaturgi bilgisini kullanma yetkinliği kazanırlar.

 

Dramaturgi uygulama: Bir metnin ya da bir kavramın sahne uygulamasında dramaturgi-sahneleme işbirliğinin temelleri; kullanılan yorumsal, teknik, sanatsal yaklaşımlar; teori-uygulama eşgüdümü; farklı tür oyunlarda sahne gösterge dizgelerinin sistematiği öğrenilir.Bir metnin ve/veya bir kavramın sahneye aktarılmasında, dramaturgi ve sahnelemenin birlikte çalışmasında kullanılan yorumsal, teknik ve sanatsal işbirliğini anlamayı; teorik bilgi birimi ile uygulamanın buluşmasındaki objektifleri ve sonuçlarını bir oyun çalışmasında uzam ve zaman boyutunda deneyimlemeyi amaçlar. Dramatik metnin sahne metnine dönüşüm sürecinde oyunun gösterge dizgelerinin kuruluşunu uygulama içinde öğretir.Adaylar, dramaturgi ve sahneleme işbirliği hakkında bilgi sahibi olurlar. Dramaturgi ve sahneleme işbirliğindeki yorumsal, teknik ve sanatsal yaklaşımları öğrenirler. Teori ve uygulamayı birleştirme becerisi kazanırlar. Oyun metninin ve/veya kanavasının sahneye uygulanışında dramaturgi objektiflerini kullanarak sahne göstergelerini tanıma, gösterge dizgelerini doğru düzenleme becerisi kazanırlar. Bir oyun uygulamasında dramaturgi bilgisini kullanma ve sahnelemede öngörülen en ideal sanatsal sonuca ulaşma yetkinliği kazanırlar.

 

THE 117/118 Sahne Bilgisi I/II (2-2)3

 

Bu derste oyuncu adayları sahneye ilişkin temel kavramları öğrenir. Sahne türlerini, sahnenin teknik etmenlerini, oyuncu-sahne, seyirci-sahne, oyuncu-seyirci ilişkilerindeki temel ilkeleri inceler. Amaç, tiyatro materyalleri hakkında ve uygulamada temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bunun için farklı dönemlerdeki tiyatro kültürü ve estetik anlayışı konularına ilişkin analizler yapılır, tiyatro ekol ve teknikleri ile ilgili pratik çalışmalar yapılır. 

 

THE 121/122/221/222 ROLE HAZIRLIK I/II/III/IV (0-2)1

 

Seçilmiş eserler, rol-yaratmak, sahneyetaşıyabilmekiçinmetotveegzersizlerüzerindeçalışmalar yapılır.Bu dersin amacı, Stanislavski’ nin yorum ve yöntemi temel alınarak oyuncu adayının duygu, düşüncevebedeninin role hazırlanmasınısağlamakveonasağlambiroyunculuktemelikazandırmaktır.Oyuncuadayınabirtiyatroeserindenhareketlebirrolüsahneyetaşıyabilmekiçingerekliolanteknikveestetikdonanımkazandırılır.Böylece, rolkişisieksenindebirtiyatrometnineyaklaşım, araştırma, analizveuygulamabecerisinesahipolurlar.Sahipolduklarıteknikveartistikbirikimlebirrolükurgulama, yaratmavesahneüzerindeözgüvenlegerçekleştirmeyetkinliğikazanırlar.

 

THE 123/124/223/224 DOĞAÇLAMA I/II/III/IV (1-2)2

 

Bu ders oyuncunun doğaçlama yöntemleri ile farkındalığının geliştirilmesini, sahne gerçekliğini kavramasını, birey ve grup olarak yaratıcı enerjisini ve hayal gücünü ateşlemesini, geliştirmesini ve sahne dinamiklerini özümsemesini amaçlar. İlerledikçe, oyunculukta var olan temel elementlerin ve prensiplerin doğaçlamalarda tanımlanmasını, akıcı ve doğal olarak kullanılabilmesini ve bireyin otantik kişiliğini sahne üzerindeki hayali dünyada aktif ve spontane olarak kullanabilmesini hedefler.

Ders içeriğini oyunculuk prensipleri, yapmaya dayalı, hayali bir ortamda dürüst yaşam ilkesi, bireyin otantik kişiliğini dürüst ve gerçekçi olarak kullanması, amaç, engel, eylem, beklenti olgularının incelenmesi ve doğaçlamalarla bu olguların spontane ve akıcı olarak kullanılabilir hale getirilmeleri oluşturur. Öğrenci sahne gerçekliğini algılar, hayal gücünü aktifleştirir, seçimlerini irdeler, güçlü iletişim bağı oluşturur, sahnede spontane ve dürüst davranışı doğaçlamalar, tiyatro oyunları, egzersizler ve çeşitli sahne çalışmaları ile edinir.

 

THE 127/128/227/228 ESKRİM I/II/III/IV (0-2)1

 

Bu ders, eskrimhakkındateorikvepratikbilgileriçerir.Eskrimsilahlarıvekullanmayöntemleritanıtılır.Sahneeskrimive modern eskrimarasındakifarklarvebağlantılarincelenir.Silahlıuygulamalarvekompozisyonlar,örnekoyunlardakidüellosahneleriçalışılır. 

Beyin ve vücut koordinasyonunun geliştirilmesi, denge ve zamanlama unsurlarının ileri düzeye taşınması, hareketleri çabuk kavramak ve zamanında uygulayabilme yeteneğinin geliştirilmesi, sahne eskriminin öğretilmesi ve sahne hakimiyetinin geliştirilmesi, silahlı dövüş uygulamalarının güvenli bir şekilde yapılması hedeflenir.

Öğrenmeçıktıları: Sahneüzerinderahat,dengeliveestetikbirperformanssağlamak, kendinegüvenduygusunugeliştirmek, düellovesavaşsahnelerindezorlanmadanperformanssergileyebilmek.

 

THE 219/220/319/320 Temel Oyunculuk III/IV/V/VI (2-2)3 / (1-2)2

 

III/IV: Dersin amacı, Stanislavski’ nin yorum yöntemi temel alınarak oyuncu adayının duygu, düşünce ve bedenini role hazırlamak ve adaya sağlam bir oyunculuk temeli kazandırmaktır.Adaylar, bir tiyatro eserinden hareketle bir rolü sahneye taşıyabilmek için gerekli olan teknik ve estetik donanımı kazanırlar. Rol kişisi ekseninde bir tiyatro metnine yaklaşım, araştırma, analiz ve uygulama becerisine sahip olurlar. Sahip oldukları teknik ve artistik birikimle bir rolü kurgulama, yaratma ve sahne üzerinde özgüvenle gerçekleştirme yetkinliği kazanırlar.

 

V/VI: Amaç, öğrencilere aktörlük mesleğinin incelikleri ve sahne üstü deneyim konusunda bilgi ve beceri kazandırmak; onları çağdaş ve nitelikli birer oyuncu adayı olarak sahneye hazırlamaktır.Öğrenciler, verilen tekst ve karakter analizi ile atmosfer oluşturma formatları doğrultusunda bir oyunu yorumlayıp senteze ulaşma bilgisi ve sahne üstünde doğru, güzel ve etkili bir oyuncu olma becerisi kazanırlar. Ayrıca,gereken rollerde retoriği üslubunca kullanabilirler. Rol ya da oyuna ilişkin bir problemle karşılaştığında, çözüm için gereken başvuru kaynaklarını öğrenerek problemi çözebilirler. Geçmişten bu güne gelişen edebi akımların oyunculuk biçemlerine yansımasını öğrenerek uygulayabilirler.

 

THE 211/212 Dans III/IV (0-2)1 / (1-2)2

 

Amaç, fiziksel devinimde ekonomi ve rahatlık sağlamak, aktif dinlenme kavramını benimsetmek, vücudun belli bölgelerini ayrıştırarak hareket ettirme, aklı ve bedeni ulaşılabilir hedeflere odaklama yetisinikazandırmak ve güçlendirmek. Bu ders ayrıca bireyin bedenini ve bedensel alışkanlıklarını keşfederek zamanlama ve ritim duygusunu geliştirmesini hedefler. Adaya, doğaçlama ve deneyimleme yoluyla, insan davranışlarını tanımlama ve gözlemleme, davranışların insanın iç dünyasında yansıttığını ifade etme, zaman, mekân, ağırlık ve akıcılık kavramları ile nasıl ifade edilebildiklerini tanımlama, ve davranış biçimleri türetme, yaratma yetileri kazandırılır.Adaylar, hareket dağarcıklarını zenginleştirirken, kontrol, koordinasyon, dayanıklılık vebedensel farkındalık yetilerini geliştirirler. Hareket biçimlerini çözümleme ve uygulamada yetkin duruma gelirler.

 

THE 311/312 Dans V/VI: (1-2)2

 

Bu ders, farklı hareket tekniklerini uygulayarak rutinler oluşturup sahnelerken, oyuncu adayını harekette ifade zenginliği ve fiziksel anlatım gibi becerilerde daha etkin ve yaratıcı hale getirmeyi amaçlar. Bedende yaratıcı ifadeyi zenginleştirilmeyi, nefes, düşünce, ses ve aksiyon ile karakterin ilişkisini oluşturmayı ve bu hedefleri farklı stilleri kullanılarak koreografik çalışmalarla gerçekleştirmeyi hedefler. Jazz, modern, müzikal, dans tiyatrosu elementlerinden oluşturulan kompozisyonlar üzerinde çalışılır. Metin ve müzik ile harmanlanmış rutinler kotarılır.

 

THE 323/324/423/424 Proje I/II/III/IV (2-4)4 / (4-10)9

 

Projedersleri, seçilenbiroyununsahneuygulamasıveseyirciylebuluşmasıdır.Bu dersinamacı, verileneğitimindevamıvesınanmasıolarakbiroyunmetninisahnelemekveseyirciyesunmaktır.Bu dersteöğrenciler; biroyununsahneuygulamasıiçindemeslekibilgilerinigeliştirirler.Teorik, teknikveartistikbilgivebirikimlerinibiroyunuygulamasındakullanmabecerisikazanırlar.Profesyonelbiraktöradayıolarakseyircikarşısındameslekleriniicraetmeyetkinliğineulaşırlar.Önceleribirya da ikisahneüzerindeyapılançalışmalargiderektekperdelikya da ikiperdeliktiyatroeserlerininyarı-profesyonelbirprodüksiyonlaseyircikarşısındasahnelenmesineevrilir.

  

THE 427/428 Oyunculuk Biçemleri I/II (1-2)2

 

I. Bu ders Shakespeare First Folio’nun (İlk Basım’ın) oyuncuya imgelem, aksiyon, ses, düşünce, metre, kurgu, kelime oyunları, referanslar  vb. ile verdiği önermeleri keşfetmeyi ve metni kullanarak dinamik olarak yaşayan ve hisseden karakterler oluşturmayı amaçlar. Öğrenci sahne gerçekliğini yaratır, karakterleri analiz edebilir, analiz ettiği karakterleri sahne gerçekliği içinde canlandırır, sahne arkadaşları ile inandırıcı ilişkiler kurar, oyunun dünyasını yaşar ve yaşatır, dinamik ve heyecan verici seçimler yapar, İlk Basım’dan gelen ipuçlarını Türkçe metinlerde sezinlemeyi deneyimler.

 

II. Bu ders yine İlk Basım üzerinden ikili ve çoklu sahneleri çalışmayı, organik mizanseni metinden ve metnin içindeki dramatik aksiyondan oluşturmayı ve bu sahneleri heyecan verici seçimlerle oynamayı , seyirciyle büyümeyi amaçlar. Öğrenciler karakterleri çok boyutlu ve çok yönlü oluştururlar.

   

THE 413 Türk Tiyatro Tarihi (3-0) 3

 

Bu dersteTürkTiyatrosunungelişimsüreci,gelenekselTürkTiyatrosuözelliklerieşliğinde; köyseyirlikoyunları, meddah, gölgeoyunu, ortaoyunukarşılaştırmalıolarakincelenir.Amaçlanan, TürkTiyatrosunun temelkaynaklarınınnelerolduğuvedönemlerini, özellikleriyledeğerlendirmekvesistematikşekildearaştırarakaçıklamaktır.Öğrenciler, gelenekselTürkTiyatrosununözelliklerikonusundabilgisahibiolurlar.Köyseyirlikoyunları, meddah, gölgeoyunu,Karagöz, ortaoyunutürlerini, karşılaştırmalıolarakgelenekselTürkTiyatrosunörneklerinitanırlar.Karagözoyunu belli başlıözelliklerini, kişileriniveortaoyunubölümleri, kişilerinikarşılaştırarakgelenekselTürkTiyatrosunveoyunculukanlayışıhakkındabilgisinikullanmayetkinliğikazanırlar.

 

Bu derste, ayrıca, TanzimatdönemiTürkTiyatrosuözelliklerieşliğinde; BatılıanlamdaTürktiyatrosu, Türkçeoyunlar, Osmanlıtiyatrosununkuruluşu, istibdatdönemlerikarşılaştırmalıolarakincelenir.Amaç, batılıanlamdaTürkTiyatrosu’nageçişnedenlerininnelerolduğuveyaşamtarzı, sosyalkültüreldengelerinsağlanması, ilk oyunveyazartürlerinioyuncuveseyirciözellikleriyledeğerlendirmekvesistematikşekildearaştırarakaçıklamaktır.Öğrenciler, TürkTiyatrosununTanzimatdönemiözelliklerikonusundabilgisahibiolurlar.Döneminmetinlitiyatroörneklerini, seyirci - tiyatroanlayışını, karşılaştırmalıolarakTanzimatdönemiTürkTiyatrosunörneklerinitanırlar.BatılıanlamdatiyatroörneklerininsahnelenişiveMüslümantiyatroinsanlarınındönemitibariyleyaşadığısorunlarüzerinebilgisahibiolurlar.

   

________________________________________________________________________________________________________

 

SEÇMELİ DERSLER (1-2)2

 

THE321 Piyano I/ THE322 Piyano II


Bu derste öğrencilerin bilgi ve teknik seviyelerine göre bire-bir enstrüman eğitimi verilmektedir. Amaç, oyuncu adayının enstrüman çalma becerisini geliştirmek ve onu bu konuda yetkin düzeye taşımaktır. Öğrencilerin ilgisi ve yeterliliği doğrultusunda repertuvar çalışması yapılır.

 

THE325 Dramatik Yazarlık I / THE326 Dramatik Yazarlık II


Bu ders, oyun yazarlığının temel ilkelerini, tekniğini öğretir. Öğrenci, varolan bir durum üzerine repliklerden yola çıkarak oyun kişisini oluşturmayı, bir dramatik metni oluşturacak temel çatışmayı meydana getirmeyi, bir çatışma ekseninde öyküyü kurmayı, öyküyü yürütecek ana karakteri tüm boyutlarıyla inşa etmeyi, ana karakter ile yan karakterler arasında ilişki, çatışma ve denge oluşturmayı, oyuncunun ve sahne tasarımının, toplamda sahne uygulamasının ilkelerini bilerek sahne metni oluşturmayı, oyunsal mekanı ve oyunsal zamanı kurabilmeyi, gerçek yaşam içinde kişileri, tavırları, mekanları, ilişkileri iyi tanıyıp gözlemlemeyi ve bunu yansıtmayı öğrenir, geliştirir, uygular.

 

THE327 Çocuk Tiyatrosu


Çocuk gelişimi üstüne teorik bir birikim sağlayarak çağdaş çocuk tiyatrosunun yaklaşımlarını inceler. Çocuk tiyatrosunda oyuncunun işlevini sorgulayarak, uygulamalı çalışmalarla çocuksu olmayan bir oyunculuk anlayışını benimsetir. Dersin içeriği şunları kapsamaktadır: Çocuk tiyatrosuna yönelik kültürel birikim sağlamak, çocuk tiyatrosunda oyunculuğa yönelik temel ölçütleri kavramak, çocuk tiyatrosunda oyunculuk bağlamında var olan klişeleri keşfetmek ve farklı oyunculuk biçemlerini uygulamak.

 

THE330 Commedia dell’ Arte


Bu derste Commedia del’ Arte nin kökeni ve gelişimi aktarıldıktan sonra, oyun karakterleri ve özellikleri incelenir, fiziksel form, tutum ve davranış biçimleri oyuncular tarafından deneyimlenir. Goldoni’nin oyunlarından sahneler çalışılarak bu bilgi pekiştirilir.

 

THE421 Reji I / THE422 Reji II


Oyuncu adayları bu derste seçtikleri bir oyun metnini sahnelerler. Bu süreç içerisinde, bir rejisörün oyunun bütününe hakimiyetiyle ilgili olarak dekor, kostüm, ışık, efekt (makyaj, ses vb) hakkında bilgi edindikten sonra, teknik, idari ve sanatsal anlamda; sahne formları bilgisi; tasarım ögelerinin sahneleme sürecindeki görev dağılımı, işlevleri, bağımsız ve ortak çalışma düzeninin örnekleri ve uygulamaları hakkında araştırma ve analizler yaparlar. Sürecin sonunda, tüm ögelerin ve tasarımın ögelerinin uyum içinde birlikte çalışmasını planlayabilme, olası sorunları öngörme ve çözümleyebilme bilgisi ve disiplini kazanırlar. Proje hazırlama, bağımsız çalışmaları ve grup çalışmalarını planlama ve yürütebilme tecrübesi edinirler. Tüm bu çalışmalar bir akademisyenin süpervizörlüğü/danışmanlığı ışığında yapılır.

 

THE429 Müzikal I / THE430 Müzikal II


Ses ve nefes teknikleri, stil bilgisi, repertuvar bilgisi, edinilen bilgi ve becerilerin sahne üzerinde uygulanması bu dersin kapsamına giren konulardır. Amaç, öğrenciye sahnede şarkı söylemenin temel kavramları olan sesi ve nefesi doğru kullanmak için gereken teknik donanım ile stil bilgisini kazandırmak, öğrencinin farklı müzik dönemlerine ve bestecilere ait repertuvar bilgisine ve hakimiyetine sahip olmasını sağlamaktır. Öğrenci, değişik müzikal dönemlere ait şarkı söyleme stillerindeki farklılıkları uygulama becerisi kazanırlar ve edindikleri teknik ve müzikal birikimlerini sahnede sergileme yetkinliğine sahip olurlar.

 

THE431 Psikolojiye Giriş


Bu dersin içeriğini psikoloji biliminin doğası, evrim, insan gelişimi, davranışın biyolojik temelleri, duyum ve algı, bilinç ve farklı bilinç durumları, güdüler ve duygular (heyecanlar), zeka, bellek/hafıza, güdülenme, ve insan çeşitliliği oluşturur. Bu dersin amacı psikoloji biliminin tanıtımı; alana ait bilimsel araştırma yöntemleri ve temel psikoloji alanlarına ilişkin giriş düzeyinde bilgilerin tartışılmasının yanısıra insan davranışını çeşitli yönleriyle inceleme merakı uyandırmaktır. Kısacası ders psikoloji biliminin temel konu, kavram, ve bakış açılarını özetle tanıtmayı amaçlamaktadır. 

              

THE432 Brecht


Bu ders, I.ve II.Dünya savaşı ortaya çıkan politik tiyatro, Erwin Piscator ve Meyerhold üzerine genel bilgilendirme yaptıktan sonra epik tiyatro ve Bertolt Brecht in tiyatro kuramı üzerinde durur. Bu bilgiler ışığında, Brecht’in çeşitli oyunları üzerinde incelemeler yaparaköğrencilereepik tiyatronun felsefesini kavratmayı amaçlar. Oyunlardan seçilen sahneler çalışılır.  

 

THE434 Gitar


Bu derste öğrencilerin bilgi ve teknik seviyelerine göre bire-bir enstrüman eğitimi verilmektedir. Amaç, oyuncu adayının enstrüman çalma becerisini geliştirmek ve onu bu konuda yetkin düzeye taşımaktır. Öğrencilerin ilgisi ve yeterliliği doğrultusunda repertuvar çalışması yapılır.

 

THE 435 Yaratıcı Drama I / THE436 Yaratıcı Drama II


Yaratıcı drama; bir grubu oluşturan üyelerin yaşama deneyimlerinden yola çıkarak, bir amacın, düşüncenin, doğaçlama, rol oynama (rol alma) gibi teknik- lerden yararlanarak, canlandırılmasıdır. Bu canlandırma süreçleri deneyimli bir lider/ eğitmen eşliğinde yürütülürken kendiliğindenliğe (spontaniteye), şimdi ve burada ilkesine, -mış gibi yapmaya dayalıdır ve yaratıcı drama, oyunun genel özelliklerinden doğrudan yararlanır.